Last Date

image

Ini bukti last date kami berdua. Underworld. Cerita favourite kami.
Aku sebenarnya sangat gembira berjumpa dengan dia. Tapi aku terkilan. Dia seolah2 takut2 berjumpa dengan aku. Tersentuh kulit sedikit pun dah rasa serba salah. Sedangkan bila keluar ramai2 boleh pulak bertepuk tampar dengan orang lain. Pelik… memang pelik.
Tengah malam… dia mesej aku dan bagitau yang dia terkejut dan tak dapat tidur oleh bunga api dan mercun. Kebetulan time cuti CNY. Aku rasa sangat gembira sebab dia mesej aku. Aku tanya, ‘bolehkah kita berdua jumpa lagi esok? ‘ Dia jawab,’tengoklah.’ Sebab dia hendak menghantar kawannya ke airport. Kawannya yang menyebabkan hubungan kami berdua retak. Kalau sempat, bolehlah jumpa.
Keesokan harinya… hati aku terbagi 2. Antara berharap agar dapat bertemu lagi dengannya dan tidak. Kenapa tidak? Sebab aku terkilan dengan sikapnya pada hari sebelum itu. Dan lebih mengecewakan, dia langsung terlupa akan birthday aku.
4 tahun bersama dan 2 tahun berjauhan, dia x ingat birthday aku? Sangat mengecewakan. Mungkin pemikiran aku ni x matang. Tapi sampai sekarang aku masih ingat birthday dia dan yang lain. Insan2 yang sangat istimewa dalam hati aku.
X pernah aku lupa birthday dia. Berapa tahun berlalu, aku wish dia happy birthday setiap tahun… biarpun dia x reply. Eh… sekali aku x wish dia happy birthday, dia bertanya kepada aku, xnak wish ke? Hmm… sedangkan birthday aku dia x pernah ingat. Dia nak aku ingat birthday dia?
Sengaja aku wish lambat2. Tapi aku x pernah lagi x wish. Supaya dia faham bagaimana rasa dilupakan (Oleh insan yang sangat menyayangi).

Leave a comment