What kind of relationship is this?

Q:hi,can i be ur friend?
X:ok…

Q:hi,i love u.can u accept me?
X:i don’t love u.
Q:please…
X:no…
Q:Please give me a chance.
X:ermm…
Q:I’ll love u from the bottom of my heart.
X:hmm..ok.let’s try.
(After some time)
Q:X…tell the world that u love me…

Q:X…show me that u love me.
X:ok. (Try to entertain Q)

X:Q…show me that u love me.
Q:Nothing to show.

X:Q…can i put i’m in relationship with u in my fb?
Q:wait.lets make new fb account for me. Then we can be in relationship.
Q’s fb:in relationship.
(After some times,mula gaduh)
Q’s fb:divorce.
(After gaduh)
Q’s fb:divorce
X:why u put devorce?
Q:suka2…

Q:call me…
(X call)

(X call)
Q:don’t call me.wait me to bagitau first.
(Krik…krik…krik..)

(X don’t call)
Q: why u don’t call?
(Krik…krik…krik…)

(Before, at 11pm)
Q:what are u doing?
X:sleeping.
Q:why u don’t wait for me?
X:ok…
(After,at 11pm)
Krik…krik…krik…
X:why u don’t call?
Q:u sleep.

(X tell about W)
Q:u like W?
X:no la…just friend.
Q:W like u?
X:no…just friend.
Q:don’t friend with W. I don’t like

(Q tell about G)
X:u like G?
Q:no la..just friend.
X:G like u?
Q:G loves me.
X:don’t friend with G.
Q:we just friend la…

Q:u still friend with W?
X:yup…
Q:choose me or W.
(Krik…krik…krik…)
X:u still friend with G?
Q:yes…bla bla bla….G this….G that….
X:don’t friend with G.
Q:we just friend la.

Advertisements

Curang

aku terfikirkan dia. entah apa perasaan dia bila aku mintak putus. dia terus senyap dan block aku. tiba2 aku terfikir pasal kawan yang selalu dia cerita. cerita tentang dia selalu chat dengan budak tu malam2. mungkin juga bergayut. dia tidur d rumah kawan tu, dengan alasan kawan yang sama study dengan dia x sempat nak jemput dia. ada jugak aku nak tembak dia, ada pape ke dengan budak tu? tapi aku malas nak gaduh. aku malas nak cari kesalahan orang.

tiba2 aku teringat chat aku dengan AF. AF cakap masa #5 dengan aku pun dia dah ada yang lain. tapi dia taknak bagitau siapa. jadi aku terfikirkan budak ni. sebelum ni aku tak pernah terfikir sampai tahap itu. aku bukak fb dia. scroll2… sampai tahun 2014. yup… #5 memang pernah kapel dengan budak tu. gambar diorang bersama… pengakuan budak tu bahawa #5 kapel dia.

dan gambar cap… kenapa gambar cap tu? sebab #5 pernah bagitau aku dia nak bagi cap kat budak tu. dan dia tanya aku nak apa. tapi dia x bagi apa2 pun. aku pun bukannya minat benda2 macam tu. dalam gambar tu, budak tu bagitau cap tu dibagi oleh kesayangannya.

nampaknya aku ni dah terlalu lama diperbodohkan oleh #5. haih…mungkin sebab aku x peduli, jadi dia ambil kesempatan untuk bersama orang lain. aku ingat lagi kata2 dia kat aku masa mula2 kapel dulu. dia bagitau, kalau hati dah tawar, kalau dah ada orang lain… bagitau dia. dia akan rela hati akan lepaskan aku. tapi bila kena batang hidung sendiri, dia langsung x bagitau aku.

gambar diorang bersama, bertarikh 20 februari 2015… jadi mungkin lebih awal lagi diorang dah isytihar kapel. mungkin bermula dari budak tu cakap suka kat dia kot. aku jangka dia dah nak bagitau time tu… hujung tahun 2014, tapi disebabkan bapak aku meninggal, jadi dia x sanggup bagitahu. atas dasar kasihan mungkin dia teruskan hubungan dengan aku. patut atau x aku maafkan dia? entahlah.

U.E.V.A.N.S

8 Jun 2016, bertambah la koleksi aku. V sebenarnya nama aku la…

Dah terlalu lama aku berfikir. hampir 2 tahun. baru sekarang aku bertindak. Kenapa aku ambil masa yang terlalu lama untuk buat keputusan ni?

Sebab aku takut akan perubahan. aku takut akan kesakitan. aku takut segala2nya. aku takut perasaan aku padanya masih ada. sayang…. memang aku sayang dia. tapi masih adakah perasaan cinta? hmmm….

kadang2 aku rasa hati aku mati. aku tak tahu apa yang aku rasa sebenarnya. lebih teruk lagi bila aku semakin senyap…. dia pun semakin senyap. tiada lagi rindu2an. tiada lagi bahu untuk ditumpang pada dirinya. bila chat pun, x sampai 10x pun sekali chat. itupun ambil masa berminggu2 untuk chat kembali.

bila aku mintak putus, dia cuma jawab, ‘itu yang die nak, kan?’. ‘dia dah ada orang lain,kan?’ ya…. memang ini yang aku nak. aku tak mahu hubungan di hujung bibir semata2. tanpa ada sebarang perasaan. kenapa perlu tunggu untuk ada orang lain baru nak mintak putus? lebih baik putus dulu sebab tiada perasaan daripada dituduh curang, kan?

kami tak gaduh panjang pun. cukup sekadar itu jawapan aku. aku tak salahkan dia. aku yakin dia pun ingin bebas sebenarnya. kemudian aku block dia.

terasa lain je hari ni. tak sangka pulak bertukar status pun boleh mengubah mood. walaupun perasaan setiap hari macam sama je..

Mimpi lagi

Malam tadi aku mimpi dia lagi. Aku mimpi jumpa dia lagi. Mungkin aku terlalu memikirkan dia. Betul la kata orang… aku ni ego. Aku selalu menafikan perasaan aku sendiri.
Dalam minpi tu, kami berjumpa di tempat ramai orang. Mungkin kursus… jumpa dia time aktiviti riadah. Kononnya la… kami berjumpa. Perasaan aku masih ada. Perasaan dia masih ada. Tapi dia cuba mengelak.sebab kapel dia pun ada di situ.
Tapi kami berdua berusaha untuk bertemu dan berbual. Sehinggakan aku terlepas perhentian sebab leka berbual dengan dia. Akhirnya aku tinggal sorang2 dalam bas,bila dia juga turun. (Mungkin maksudnya aku belum move on?).
Kami bertemu lagi… entah dimana. Dalam kenderaan bergerak yang besar. Dia sakit. Dia bukak kasut dan berbaring. Pucat. Aku letak dia atas riba aku. Aku panggil2 kapel dia (entah nama siapa). Tapi kapel dia langsung tak datang. Tinggal kami berdua dalam dunia sendiri lagi. Kemudian… aku terjaga dari tidur.
Bila aku mimpi tentang dia, mesti tentang perasaan yang masih wujud tapi kami tak dapat bersama. Sama ada aku tak mahu, atau dia yang mengelak. Inilah mimpi aku. Tapi inilah realitinya kami berdua.