Tipu

Entah berapa kali agaknya aku ditipu. Pertama, aku sebenarnya perampas. Aku diminta untuk jadi pasangannya sedangkan dia masih dengan yang lama. Dia katakan mereka dah putus sebab pasangannya curang. Dan aku dipaksa untuk menerimanya dengan alasan supaya aku dapat lupakan ex aku. Jadi aku pun cuba la untuk terima dia.
Aku x tahu dapat @ x aku terima dia. Perasaan ni… entah la. Kadang2 aku sakit hati dengan perangai dia. Kadang2 aku suka. Kadang2 aku malas nak peduli. Bak kata kawan aku, aku macam nak xnak je bercinta. X siyes la kot.
3 tahun bersama, lama2 perasaan aku makin pudar terhadap dia. Sebab dia lebih banyak bercerita tentang orang lain yang asyik mengejar dia. Aku dah penat sakit hati. Asal in relationship, mesti nak sakit hati. Makin lama aku makin senyap.
Dia mula berkenalan dengan seseorang. Dan aku sibuk dengan kehidupan aku. Xda masa nak berkenalan dengan sesiapa pun. Dan dia mula berhubung dengan aku balik. Aku rasa teruja la jugak. Seolah2 hubungan kami semakin baik. Tapi dia asyik bercerita tentang seseorang ni. Hmmm… entah la.
Aku malas nak fikir bukan2. Dah dia cakap kawan, kawan je la kot. Bila balik sana, dia jumpa seseorang tu. Aku percaya je segala yang dia bagitau. Orang yang dicurangi x mungkin berniat untuk curang… sebab dia tau betapa sakitnya dicurangi, kan? Itulah pendapat aku.
Sehinggakan pada suatu hari kawan aku tanya, aku masih dengan dia lagi x? Aku cakap masih… ada jugak aku tanya, kenapa? Tapi dia cakap xde apa2. So, aku xde la syak sangat. Rupa2nya kawan aku dapat tau bahawa dia ni tengah bercinta dengan seseorang sedangkan dia masih bersama dengan aku. Kes ni aku baru tau beberapa bulan yang lepas la.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s