Dup Dap

Entah gila apa yang datang dalam diri aku. Disebabkan aku benci orang buat x peduli kat aku, aku buat perkara bodoh.
Aku suka kat dia. Tapi dia x layan aku. So, aku bagitau la yang aku suka kat dia. Terus dia senyap. Bila terserempak pun, dia buat tak nampak. Betapa siksanya jiwa dan raga aku. Sehinggakan aku rasa macam nak gila bila dia buat macam tu kat aku. Bila nampak je dia, jiwa aku jadi tak menentu. Bila x nampak seharian, seharian la jiwa aku aman.
Kawan aku kata, mungkin aku sekadar minat je kat dia. Mungkin la kot… sebab aku jadi x menentu lepas nampak dia. Jadi aku try mengelak dari nampak dia. Mula2 ok la. Lama2 walaupun x nampak dia, aku tetap jadi x menentu.
Rasa nak gila. Jadi aku nekad untuk jumpa dan tegur dia. So… bila dia ada, aku gagahkan diri dan tegur dia. Bila dia menoleh… sejak aku luahkan rasa suka aku kat dia, dia jarang menoleh. Sambung balik… bila dia menoleh, aku lambai dia. Dia pun macam nak lambai aku balik.tapi sekali je. Dia senyum. Aduh… cair. Bila aku tegur, dia buat macam biasa je. Senyum macam xde pape. Macam aku x pernah luah rasa suka kat dia. Tapi aku xtau apa yang dia nampak dalam diri aku. Nervous ka aku? Panik ka aku? Yang aku tau, time aku tegur dia jantung aku berdegup laju. Kaki dan tangan aku rasa menggigil. Nasib baik suara aku tak terketar2. Tegur sekejap je pun.  Dan aku baru terfikir… apa respond kawan dia agaknya? Biasanya aku akan tengok respond kawan kat sebelah dia. Tapi time tu, seolah2 cuma aku dan dia je yang wujud.
Lepas tu aku blah… memang gabra gila la… lama2 aku rasa tenang. Sakit pinggang aku pun hilang sekejap. Hahaha… baru la jiwa aku tenteram lepas tegur dia. Xda dah sakit jiwa datang. Terpaksa aku rajin tegur dia, kalau xnak jadi jiwa kacau macam ni.
Bak kata kawan aku… memang tahap kronik aku obses kat budak tu. Aku xtau patut teruskan atau x untuk minat kat dia. Aku takut perasaan ni untuk sementara. Kalau perasaan ni kekal, aku xnak menakutkan dia atau menakutkan sesiapa.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s