Cinta Biasa 2

Lepas putus dengan dia, aku pergi ke hometown dia. jadi ada la jumpa dia sekali. lepas tu dia langsung tak kontek aku. aku pun langsung tak menoleh lepas pergi. entah apa perasaan dia, kan.

Beberapa bulan berlalu, dan ketika aku merayau dengan kawan aku dan aku ternampak dia. mungkin dengan beradiknya. muka dekat2 nak seiras. bukan mudah nak nampak dia walaupun duduk sama bandar.

dan beberapa ketika kemudian, aku balik dari rumah kawan aku. merayau kejap sebelum naik bas balik ke tempat aku. tiba2 aku ternampak dia. berjalan dengan seseorang. dan seseorang itu begitu asyik bercerita dengan dia. aku follow je diorang. sebab sama destinasi. takkan aku nak lari, kan?

xtau macam mana, tiba2 dia berpusing. lalu ternampak aku. terkejut i….bila dia sedar aku di belakang, dia pun macam menjauh dari seseorang tu. yang seseorang ni memang leka bercerita. tak tahu la apa hubungan mereka berdua. mungkin teman? mungkin juga adik dia.

sampai di terminal bas, diorang naik bas. dan aku masih di bawah. bas x sama… aku perasan dia asik perhatikan aku sehingga bas berjalan,  dan kawannya itu seolah2 langsung x perasan. asyik sungguh.

sampai aku di bilik, entah kenapa… tumpah jugak air mata aku bila teringat kat dia. walaupun dia cinta paling biasa.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s