Rindu

Dia tanya aku,aku x rindu dia ke? aku cuma jawab,biar aku sorang je yang tahu. X guna aku bagitau… pasti ada yang terluka.
Tapi hakikatnya… aku sangat ingin bagitau dia yang aku rindukan dia. Aku ingin kembali seperti dulu. Susah senang bersama dia.
image

Tapi… apa gunanya? Aku dah berubah. Dia dah berubah. Mungkinkah mampu orang dikhianati mempercayai orang yang mengkhianatinya? Walaupun dia menafikannya… walaupun aku tiada bukti… nama pun orang yang kita sayang, perubahan sedikit pun kita akan sedari. Bagaimana untuk aku tidak menyedarinya? Dia mula menjauh, berahsia. Sedangkan selama ini kami berkongsi segalanya. Dia mula mengatakan aku x faham dia. Ya! Aku memang x faham dia. Bagaimana aku nak faham kalau dia x bagitau?
Bila aku fikirkan lagi, aku telah jatuh kerana dia. Susah payah aku bangkit seorang diri. Dan kini aku sudah mampu berdiri. Walaupun belum cukup gagah. Apa patutkah aku membenarkan dia kembali ke dalam hidup aku? Untuk apa? Untuk menjatuhkan aku lebih teruk? Aku x ingin tahu apa yang terjadi kepada dia selama 6 tahun ni. Aku tak mahu sakit hati. Aku tak mahu simpati.
Kaki aku masih goyah. Apakah aku perlu berlatih seorang diri? Atau aku perlukan tongkat untuk kembali tegak? Apa akan terjadi bila aku kembali gagah? Aku takut tongkat akan dibuang ke tepi. Kasihan tongkat itu. Apa guna menyakiti orang lain demi diri sendiri?

Leave a Reply

