Suatu Pernah -Fynn Jamal

Takkan ku pujuk kau jangan pergi
Takkan ku minta kau fikir lagi
Takkan ku paksa renung semula
Takkan ku suruh apa-apa
Takkan ku izin tubuh dibuka
Takkan ku pamer reput di dada
Takkan ku rebah
Takkan ku goyah
Takkan ku biar tubuh didarah

Terlebur hancur kebal rusukku
Berkecai sepai, terpecah belah
Terima kasih atas ajarmu
Cinta tak wujud
Ah, tak pernah

Tiap kali aku dengar lagu ni, hanya seorang saja yang aku ingat. entah kenapa… lirik lagunya sangat kena dengan apa yang aku rasa. betapa pemergiannya memberi kesan yang terlalu dalam terhadap diri ini. betapa hancur leburnya hati aku… betapa berkecai sepai perasaan ini, aku takkan pujuk… takkan minta dia fikir lagi… takkan paksa dia renung semula…aku takkan suruh dia apa2. kaca yang pecah kalau cuba dicantum semula boleh mencederakan kita.

Leave a Reply

