Stop The Blame Game

You wonder how it become your responsibility to keep track of everyone’s birthday

Aku bosan. jadi aku mesej la #3. saja. aku tau mesti dia tengah duty banjir. dia cakap dia stress. banyak kerja. dah fedup. nak quit. aku tru la nak nasihat dia, suruh dia bersabar. abis je smua ni, suruh dia mintak cuti.

tapi tiba2 dia marah aku. dia cakap aku tak pernah nak faham dia. kalau aku faham, takdenye kami akan putus. apa yang aku tak faham? ye la…aku ni kan tak keje…mana nak faham orang keje….kan! panas ati aku bila dia cakap macam tu. malas aku nak gaduh, aku jawab ‘yela…aku akan try nak faham.’

dia lak jawab, ‘dah terlambat. kita takkan jadi macam dulu.’aik….bila masa aku nak kita jadi macam dulu? perasan tol la.

ye… memang dia yang paling aku sayang. tapi biasa la… orang yang paling kita sayang ni la yang paling menyakitkan kita. aku tak sanggup nak disakiti lagi. jadi untuk apa aku nak balik macam dulu. kisah  aku dan dia hanyalah sejarah. kenangan terindah. apa yang menyebabkan kami putus, bukan sekadar aku tak faham dia… tapi perangai dia sendiri yang tak pernah menghargai diri aku.

apa guna hanya aku saja yang harus faham dia tapi dia tak pernah nak faham aku? apa aku ni sekadar objek nak memudahkan kehidupan dia? aku takde kehidupan sendiri?

aku dah penat dah dengan perangai dia yang tak pernah nak sedar yang aku peduli kat dia. PENAT! aku berazam taknak peduli dia lagi. TITIK!!

 

 

 

Leave a comment